فروش عمده انواع مواد شوینده در قم

فروش عمده مواد شوینده در این مقاله قصد داریم به بررسی معنای عمده فروش و عمده فروشی بپردازیم.از آنجا که اکثر مخاطبین ما تجار و عمده فروشان هستند بررسی این جایگاه شغلی می تواند برای ایشان جذاب باشد و دانستن ویژگی های آن و تفاوتش با خرده فروشی می تواند به آن ها در شناخت واضح تر این شغل کمک شایانی بکند..عمده فروشان و یا بنکداران از جمله اصلی ترین عوامل پخش مواد شوینده در بازارایران هستند .در فرهنگ لغت معین به معنی فردی است که جنس را به طور عمده می فروشد و فرهنگ معین تفاوتی بین عمده فروش و بنکدار قائل نشده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

عمده فروشی به چه معنی است؟

عمده فروش که در انگلیسی به آن wholesale می گویند به معنای فروش کالا به خرده فروشان،کاربران صنعتی،بازرگانی ،نهادی و همچنین دیگر کاسبان حرفه ای و یا حتی عمده فروشان دیگر است.به بیان دیگر ، عمده فروشی یعنی :فروش کالا به هر فرد و کسب و کار و  به هر میزان به استئنای مصرف کننده نهایی است.

عمده فروشی

  • عمده فروشان در ابتدا فله های کالا را تقسیم کرده و سپس به بسته بندی مجدد آنها پرداخته و در نهایت آنها را توزیع می کنند.
  • به این نکته توجه داشته باشید که توزیع کننده با عمده فروش متفاوت است .همه عمده فروشان توزیع کننده به حساب می آیند ولی همه توزیع کنندگان را نمی توان عمده فروش نامید.زیرا گاهی خود تولید گنندگان دست به توزیع محصولاتشان میزنند.

 

  • افرادی که عمده فروشند ،اجناس را به مقدار زیادی می خرند و آن ها را به دیگر فروشندگان که اکثرا خرده فروش هستند می فروشند.
  • ایشان در واقع نقش واسطه را بر عهده دارند.واسطه ای مابین تولید کننده محصولات مواد شوینده و دیگر کسب و کارهایی که فروش این محصولات را بر عهده گرفته اند.
  • سود این افراد از طریق تخفیفی است که با خرید عمده محصولات ،نصیبشان می شود.به طور مثال فرض کنید که شما مغازه فروش محصولات شوینده دارید.اگر رای خرید هر شامپو که توسط تولید کننده داخلی  تولید می شود ،مبلغ 10000 تومان هزینه کنید ،می توانید این محصول را به مشتریان خود به مبلغ 12000 تومن بفروشید .در واقع عمده فروشان به دلیل توانایی که در توزیع و همچنین فروش محصولات تولید کننده دارند ،می توانند با مبلغ کمتری محصولات را خریده و با قیمت عرف در بازار به فروش برسانند.

  • یکی از مسائلی که در کار این دسته از افراد اهمیت پیدا می کند زنجیره تامین است . در واقع افرادی که دست به خرید عمده و فروش خرد و یا عمده می زنند بخشی از زنجیره تامین محصولاتی نظیر مواد شوینده در بازار می شوند.
  • ممکن است تولید کنندگان تنها با کسب و کارهایی وارد معامله شوند که بتوانند هر ماه مقدار معینی از محصولاتشان را بخرند و یا ممکن است قرار دادی با مضمون تامین کالا برای مدت زمان مشخص، با اینگونه کسب و کارها امضاء کنند.
  • کار این دسته از افراد این است که محصولات را در واحد های کوچکتری تقسیم بندی کرده و به خرده فروشان مختلف می رسانند تا آنان بطور مستقیم محصولات را به دست مصرف کننده نهایی برسانند.
  • یکی دیگر از کارهای عمده فروشان ،می تواند بسته بندی کالا ها باشد .از آنجا که در فرآیند پخش مواد تولید شده ،عمده فروشان نقش اساسی را بر عهده دارند ،گاها می توانند برای راحتی بهتر یا فروش بیشتر محصولات ،آنان را به شکل متفاوت و مناسبی بسته بندی بکنند.
  • شاید فکر می کنید که جایگاه اصلی عمده فروشان بین تولید کنندگان و خرده فروشان است ولی ممکن است این افراد محصولاتی را که به طور عمده می خرند، به عمده فروش دیگری بفروشند و یا در زمینه فروش مواد اولیه به تولید کنندگان ایفای نقش کنند یعنی مواد اولیه را از یک تولید کننده خریده و به تولید کننده دیگری بفروشد.

به چه نکاتی قبل از خرید عمده شامپو ضد ریزش مو توجه کنیم؟

علت وجود عمده فروشان در بازار چیست؟

  • تامین مالی

این افراد با خرید عمده ای که از تولید کنندگان دارند ،در واقع کمک به تولید بیشتر محصولات آنان می کنند .آنان متعهد می شوند

که محصولات تولید کنندگان را در حجم بالا بخرند و به همین دلیل کارخانه داران اجناس خود را با قیمت پایین تری به این دسته از

افراد می فروشند.از طرفی کاسبان عمده فروش ،کالاهای خود را به شکل اقساط به دست خرده فروشان رسانده تا زمانی که

فروش آنها کامل شد پولشان را بگیرند.

  • تسهیل روند خرید کالا

در صورت نبود عمده فروش ،تولید کنندگانی که علاقه ای به فروش محصولات خود ندارند ،نمی توانستند کالایشان را به فروش

برسانند.در واقع حضور آنها کمک زیادی برای تولید کنندگان است.

  • انبارداری

از مزیت های بارز این افراد ،توانایی بالایشان در انبار کردن کالاها در حجم وسیع است .در صورت نبود عمده فروشان در بازار مواد

شوینده ،انبار کردن محصولات با مشکل مواجه می شد.زیرا خرده فروشان توانایی یکسانی برای انبار کردن کالا در حجم بالا را ندارند.

  • حمل و نقل

این دسته از افراد به دلیل توانایی بالایشان در جابه جایی کالاهای در حجم بالا می توانند. در فرآیند حمل نقل محصولات از کارخانه تا مغازه را سریع تر ،ارزان تر و با آسیب کمتری انجام دهند.

عمده فروش

چه افرادی در این کار موفق می شوند؟

  • سرمایه کافی

ورود به کار عمده فروشی مسائل و سختی های خودش را دارد.در ابتدا شما باید سرمایه زیادی را داشته باشید. تا بتوانید محصولات شوینده را در حجم بالا از تولی کننده داخلی بخرید .

  • داشتن ارتباطات مناسب

لازم است ارتباط های مناسبی را برقرار کنید. تا از طیق آن بتوانید قرار دادهای سود دهی ببندید. که هم تولید کننده راضی باشد و هم شما.

  • قدرت ریسک پذیری بالا

خرید محصولات به شکل عمده و رساندن آن به دست خرده فروشان همواره با ریسک هایی از قبیل سرقت،آتش سوزی،فاسد شدن و یا منقضی شدن کالا ها مواجه است .به خصوص زمانی که شما قصد وارد کردن. کالا از خارج کشور را دارید .در این مواقع  مسائل گمرکی نیز مطرح می شود.

برای دانستن قیمت صابون های صادراتی اینجا را کلیک کنید.

عمده فروشی در عصر حاضر چه تغییراتی کرده است؟

  • چندین سال است که در بازار ایران شاهد تغییر جایگاه عمده فروشان در زنجیره تامین شد ایم. به این نحو که ایشان نقش خرده فروشی را نیز بر عهده گرفته اند .مثال بارز آن فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش است .این کسب و کارها با خرید عمده توانسته اند فروش محصولات را با تخفیف بیشتری به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

 

  • همانطور که پیشتر ذکر کردیم ،جایگاه عمده فروشان در زنجیره تامین محصولات شوینده بین تولید کننده و مصرف کنندگان است .آن ها با خرید کلان از تولید کنندگان ، از آنها تخفیف می گیرند. و محصولاتشان  را با قیمت بالاتری در بازار به فروش می رسانند.تولید کنندگان نیز از این روند راضی بودند زیرا تنها راه فروش محصولاتشان همین بود و آنها به تنهایی نمی توانستند از پس مخارج انبارداری و توزیع محصولاتشان در بازرا بر بیایند.اما با ظهور اینترنت و فضای مجازی ،بسیاری از تولید کنندگان خودشان به طور مستقیم ،با راه اندازی فروشگاه اینترنتی دست به فروش محصولاتشان زد اند. تا بدون اینکه با عمده فروشان در تعامل باشند. کالاهای خود را به دست مصرف کنندگان نهایی برسانند .

 

  • از سوی دیگر ،بسیاری از خرده فروشان نیز توانست اند. از طریق فضای مجازی مشتریان قابل توجهی پیدا کنند. و بنابراین به طور مستقیم با تولید کنندگان وارد معامله شده اند.

 

  • بروز سایت هایی نظیر آمازون و اتسی در خارج کشور و همینطور دیجی کالا و بامیلو که اقدام به فروش محصولات به مصرف کننده نهایی کرد اند. توانسته .روند سنتی توزیع محصولات را شکسته و همچنین ذائقه مشتریان را نیز تغییر دهد.در گذشته مشتریان صرفا انتخاب های محدودی داشتند. و تنها می توانستند .کالاهایی که عمده فروشان به بازار تزریق می کردند. را بخرند ولی اکنون می توانند با یک سرچ ساده انواع و اقسام کالاهایی که دوست دارند. را ببینند. و به راحتی خریداری کنند.

 

  • اینگونه از شرکت های تنها با راه اندازی یک وب سایت توانست اند. به فروش میلیونی دست پیدا کنند.این گونه از کسب و کارهای جدید ،با حذف کردن.. هزینه ذخیره سازی و انبارداری می توانند. کالا ها را با سود کمتری به نسبت عمده فروشان سنتی به دست مشتریان برسانند.

 

عمده فروشی

 

  • از جمله امکانات و فرصت هایی که خرید اینترنتی برای مشتریان ایجاد می کند.  تحویل در همان روز،پشتیبانی 24 ساعتع ،دریافت هدیه و انجام خرید از منزل است .اینگونه از شیوه خدمات توانست مشتریان بیشتری را به سمت خرید اینترنتی بکشاند.و کار را برای عمده فروشان سنتی که به دنبال سود کردن هستند. سخت کند.

عمده فروشی

صنعت صابون سازی در گذر زمان دچار چه تحولاتی شده است؟

چه تفاوتی بین عمده فروشی و خرده فروشی وجود دارد؟

  • فروش در حجم بالا در مقابل خرده فروشی که فروش در مقادیر کم است.
  • هر دو بخشی از زنجیره تامین هستند.هنگامی که کالایی تولید می شوددر ابتدا عمده فروشان آنها را خریداری کرد ،سپس در اختیار خرده فروشان قرار می دهد تا به دست مصرف کنندگان نهایی برسد.
  • افرادی که در حجم بالا اقدام به خرید کالا می کنند ،با کسب و کارها معامله می کنند. در حالی که خرده فروشان با مصرف کنندگان نهایی داد و ستد دارند.فروش عمده مواد شوینده

عمده فروشی

  • عمده فروشان توجهی به ظاهر کالا،فروشگاه و چگونه به نمایش در آوردن کالاها ندارند. زیرا همانطور که گفت شد آنان با مشتری نهایی در ارتباط نیستند. و صرفا کالاها را در حجم بالا خریداری می کنند.
  • عمده فروشان برای کسب و کار خود نیاز به تبلیغ آنچنانی ندارند و محصولاتشان را بر اساس اعتبار و جایگاهیی که در بازار کسب کرده اند می فروشند ولی خرده فروشان برای فورش محصولاتشان نیاز به تبلیغ و جذب مشتری دارند.
  • همانطور که قبلا گفتیم عمده فروشی به معنای خرید انبود کالا است در حالی که خرده فروشی ،فروش مستقیم محصول به مشتری است.در واقع خرده فروشان واسطه ی بین عمده فروشان و مشتری نهایی هستند.
  • قیمت کالای خریداری شد توسط عمده فروش پایین بود در حالی که این قیمت برای خرده فروشان بالاتر است.
  • حفظ مشتری در خرده فروشی بسیار اهمیت دارد و مدیران خرده فروش همواره به دنبال روش های متفاوت تبلیغات و یا جذب مشتری و شیوه های ارتباط با مشتریان هستند در حال ی که در عمده فروشی این گونه نیست.
  • قیمت خرده فروشی همواره بیشتر از عمده فروشی است.

  • خرده فروشان به راحتی می توانند هر کالایی که خواستند را انتخاب کنند در حالی که عمده فروشان به دلیل اینکه به شکل عمده می خرند ،چنین حق انتخابی ندارند.
  • در خرده فروشی محل کسب و کار اهمیت بالایی دارد .در حالی که برای افرادی که عمده خرید می کنند این موضوع اهمیت کمتری دارد.
  • از دیگر تفاوت های این دو دسته ،مالیاتی است که دولت برای آنها وضع می کند.زیرا طبق قوانین مالیاتی این دو گروه در دو دسته مجزا طبقه بندی می شوند.فروش عمده مواد شوینده

عمده فروشی

در ادامه مقاله به بررسی انواع شیوه های عمده فروشی می پردازیم:

  • بازرگان عمده فروش

این دسته از افراد واحد تجاری مستقلی دارند .سند مالکیت کالا هایی که منتقل می کنند را به نام خودشان دارند.خدمات آنها می

تواند کامل یا به شکل محدود (محلی) باشد.فروش عمده مواد شوینده

  • عمده فروشانی که خدمات کاملی ارائه می کنند

این نوع از شرکت ها ،انبوهی از کالاهای مختلف را در انبار خود ذخیره دارند.دارای نیروی فروش هستند.کالاهایشان را به صورت

نسیه  یا قسطی به خریداران تحولیل می دهند .خریداران عمده ی آنها خرده فروشان هستند و هنگامی که کالا را به مشتری

نهایی فروختند پول این شرکت ها را می دهند.در بیشتر موارد در چندین خط محصول فعالیت می کنند .برخی از عمده فروشان

که در صنایع مختلف کار می کنند ،اقلام مورد نیاز تولید کنندگان را تهیه و به آنها می فروشند.

عمده فروشی

  • عمده فروش توانمند

دارای قدرت مالی بسیار بالایی هستند و محصولات خاصی را به خرده فروشان میفروشند و به ازای آن پول نقد دریافت می کنند.

  • عمده فروشان با سیستم حمل و نقل

این دسته از شرکت ها کالاهایی که خیلی زود فاسد می شوند را به فروشگاههای بزرگ زنجیره ای ،خواربار فروشی ها

،بیمارستان ها ،تالار های پذیرایی و میمهان  پذیرهای می فروشند .ویژگی بارز این شرکت های در سیستم حمل و نقلشان

است.ایشان با وسایل حمل و نقل خودشان این کالا ها را به دست مشتریاتشان می رسانند.فروش عمده مواد شوینده

عمده فروشی

  • عمده فروشان فله بر

این دسته از کاسبان ،در زمینه حمل اقلام به شکل فله ای مانند زغال سنگ،پچوب،ماشین آلات سنگین خدمات می دهند.آنان بعد

از اینکه سفارش گرفتند،سند مالکیت محصولات را به نام خودشان زد و آنها را به دست خریداران می رسانند و در نهایت سند را به

نام آنها منتقل می کنند.فروش عمده مواد شوینده

عمده فروشی

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.